Rácalmáson gyártott csúcsminőségű, defekttűrő Hankook gumiabroncsokat kap az új Mercedes-Benz C-osztály
Hankook gumiabroncsokat választott a Daimler AG a Mercedes Benz C-osztály első gyári szereléseként.
Piaci bevezetésétől kezdve ezt a vadonatúj, csúcstechnológiás autót a Ventus S1 evo² prémium abronccsal szerelik fel gyárilag (17 collos méretben).
A Hankook vezető modelljét most először fogják alkalmazni a saját fejlesztésű, magyar gyártású defekttűrő változatban is. A gumiabroncsok fejlesztése
során az erős vizes útfelületen való tapadásra, az alacsony zajszintre és gördülési ellenállásra, valamint a kiváló kezelhetőségre és
mindenekelőtt a magas szintű kényelemre összpontosítottak a mérnökök a defekttűrő változat esetében is.
Németországban a Hankook tovább bővíti első gyári felszerelés (OE) beszállótói partnerkapcsolatát a Daimler AG-vel.
A gumiabroncsgyártó a vadonatúj Mercedes-Benz C-osztályt is a többszörösen kitüntetett nagy teljesítményű (UHP)
Ventus tipusú abroncsokkal látja el. A középkategóriás C-osztályos limuzin a Mercedes-Benz S- és E-osztály után már a
harmadik modell a stuttgarti luxusmárka palettáján, amely Hankook márkájú abroncsokkal gurul le a gyártósorról,
emellett az első modell, amit gyárilag a Hankook saját fejlesztésű defekttűrő gumiabroncsaival (HRS - Hankook Runflat System)
szerelnek. Az új Mercedes-Benz C-osztályra jelenleg 225/50 R 17 W méretben szerelik a csúcskategóriás Hankook Ventus S1 evo²
abroncsokat, alapkivitelben és emellett defekttűrő változatban is.
„Az új C-osztály az elmúlt évben már a harmadik olyan Mercedes-Benz prémium modell, amely Hankook nagyteljesítményű gumikon hagyja el
a gyártósorokat, ami bizonyítéka az állandó magas szintű teljesítőképességünknek a fejlesztés és a gyártás területén egyaránt” –
jelentette ki Ho-Youl Pae, a vállalat alelnöke és európai igazgatója. – „Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a magyar dolgozóink által
Rácalmáson gyártott Hankook defekttűrő abroncsaink megfelelnek a Mercedes-Benz igen szigorú elvárásainak mind a biztonság, mind a vezetési
dinamika és emellett természetesen a kényelem tekintetében.
A Hankook Ventus S1 evo² alapváltozata mellett az abroncsgyártó fejlesztőmérnökei az eredeti gyári felszerelésként először
bevetésre kerülő Hankook defekttűrő rendszert (Hankook Runflat System (HRS)) is speciálisan a Mercedes-Benz C-osztály biztonsági és
kényelmi jellemzőinek megfelelően dolgozták ki. A Ventus S1 evo² mindkét változatban már a tesztfázisban is kiszámítható,
megbízható kezelhetőséget, kiemelkedő fékteljesítményt, magas futási stabilitást, alacsony gördülési zajt és jelentősen
csökkentett gördülési ellenállást mutatott. Ezt többek között a jelentős súlycsökkenéssel (kisebb rugózatlan tömeg), a
Hankook csúcstechnológiás modelljének például az övpántjában alkalmazott rendkívül könnyű, de szélsőségesen nagy terhelést
elviselő acélszálak anyagával érte el, eami egy olyan technológia, amelyet a Hankook a Német Túraautó Bajnokságban (DTM)
használt versenyabroncsaiban is alkalmaznak.
A gyártás során csökkentett hőmérséklet mellett, a keverési idők meghosszabbításával a futófelületen jelentősen emelkedik a
korom és gumi molekulák kapcsolódási aránya és térhálókötése. Ennek köszönhetően kisebb a hőfejlődés vezetés közben, ami szintén
pozitívan hat a menetdinamikára, különös tekintettel a gördülési ellenállásra és a kopási jellemzőkre. Mindemellett egy speciálisan
kifejlesztett sztirén-polimer is jelentősen növeli a gumiabroncs tapadási szintjét vizes útfelületen.