2013 ADAC téli gumiabroncs teszt

Lezárult az ADAC 2013 –as téli gumiabroncs tesztje, idén két méret került tesztelésre. Nézzük az eredményeket.
Téli gumiabroncsok 185/60 R 15 T
Az ADAC 2013-ban 17 különböző téli abroncsot tesztelt a 185/60 R 15-ös méretben, mely kisautók egyik népszerű mérete.
Az átfogó értékelés végén „jó” és ezzel együtt „kivételesen ajánlott” kategóriába sorolt gumik igen kiegyensúlyozott teljesítménnyel rendelkeznek, gyenge pontok nélkül – derült ki a tesztelésből. Ettől függetlenül a különböző vizsgált pontok elemzésénél látszik, hogy van különbség márka és márka között.
185/60 R 15 T | Száraz út | Nedves út | Havas út | Jeges út | Zajszint kényelem | Üzemanyag fogyasztás | Kopás | Értékelés |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Súlya az értékelésben | 15% | 30% | 20% | 10% | 5% | 10% | 10% | |
Continental ContiWinterContact TS850 |
2,4 | 1,9 | 1,9 | 1,9 | 2,8 | 1,8 | 1,5 |
![]() |
Dunlop Winterresponse 2 |
2,4 | 1,9 | 1,9 | 2,2 | 3,1 | 1,5 | 2,5 |
![]() |
Firestone Winterhawk 3 |
2,0 | 2,0 | 2,4 | 2,2 | 2,8 | 2,2 | 1,5 |
![]() |
Michelin Alpin A4 |
2,2 | 2,4 | 2,1 | 2,2 | 3,4 | 1,8 | 0,5 |
![]() |
Nokian WR D3 |
1,7 | 2,2 | 2,2 | 2,3 | 3,5 | 2,1 | 2,3 |
![]() |
Goodyear UltraGrip 8 |
2,4 | 2,3 | 2,1 | 2,5 | 3,3 | 2,0 | 2,5 |
![]() |
Semperit Speed-Grip 2 |
2,1 | 2,4 | 2,5 | 2,5 | 3,3 | 1,5 | 2,5 |
![]() |
Vredestein Snowtrac 3 |
2,2 | 2,6 | 1,9 | 2,3 | 3,6 | 2,1 | 2,3 |
![]() |
Barum Polaris 3 |
2,6 | 2,9 | 2,2 | 2,3 | 3,1 | 2,4 | 2,5 |
![]() |
Pirelli Winter190 Snowcontrol 3 |
2,1 | 3,0 | 2,0 | 2,5 | 3,8 | 2,0 | 2,5 |
![]() |
GT Radial Champiro WinterPro |
2,8 | 3,2 | 3,1 | 2,5 | 3,4 | 2,4 | 2,3 |
![]() |
Hankook Winter i*cept RS (W442) |
2,1 | 3,2 | 2,6 | 2,3 | 3,1 | 2,1 | 2,3 |
![]() |
Falken HS-449 Eurowinter |
2,1 | 2,6 | 2,2 | 2,2 | 3,5 | 2,4 | 3,5 |
![]() |
Kleber Krisalp HP2 |
2,2 | 3,5 | 2,4 | 2,6 | 3,6 | 1,9 | 1,5 |
![]() |
Nexen Eurowin 600 |
1,9 | 2,7 | 3,6 | 3,0 | 3,1 | 2,2 | 2,5 |
![]() |
Kormoran Snowpro b2 |
3,3 | 5,2 | 2,1 | 2,5 | 3,4 | 1,9 | 2,0 |
![]() |
Marangoni 4 Winter E+ |
2,2 | 5,5 | 3,9 | 2,8 | 3,8 | 2,8 | 1,5 |
![]() |





A legelőkelőbb helyet a Continental ContiWinterContact TS 850 modellje érte el, méghozzá a legjobb eredménnyel a legfontosabb téli kategóriákban, úgymint nedves, havas és jeges útfelületen való viselkedés – így kivételesen kiegyensúlyozott abroncsnak számít. A Dunlop Winterresponse 2-es modellje ugyancsak jól viselkedett a nedves és havas felületen és emellett jól teljesített az alacsony fogyasztás kategóriájában is. Ugyanígy jó és kiegyensúlyozott eredménnyel büszkélkedhet a sorban következő Michelin Alpin A4 – ahogy már a múltból ismerhetjük, a hosszú élettartam szempontjából. Hasonló eredmény jellemzi a Firestone Winterhawk 3 abroncsot, ami ezen kívül még a száraz és nedves útfelületi teszten brillírozott.
A következő Nokian WR D3 kiemelkedő volt a száraz úton való teszt során.
A sorban hátrébb került Goodyear Ultragrip 8 és a Semperit Speedgrip 2 zárják még „jó” eredménnyel a tesztelt abroncsok sorát. E két márkának sem kiemelkedő erőssége nincsen, de cserébe kiemelkedően rossz eredménye sem. A Semperittel egyébként a tesztautó fogyasztása az előbb említett Dunlop szintjét hozta.
A Barum Polaris 3 gyengébbnek bizonyult mind a száraz, mind nedves úton. A sorban következő GT RAdial Champiro WinterPro pedig a száraz, nedves és havas úton mutatott gyengébb eredmények miatt szorult hátrébb a ranglétrán.
A legjobb „kielégítő” eredményt kapott márka a Vredestein Snowtrac3, amely hasonlóan, mint a Pirelli Winter 190 Snowcontrol 3 a nedves útfelületen való eredménye miatt csúszott le a „jó” minősítésről.
A Hankook Winter i*cept RS (W442) mintája a nedves és havas útfelületen történő tesztelés során adta meg magát.
A Falken Eurowinter HS-449 csak kicsivel maradt le a céltól nedves útfelületen, ami ennyire hátra kényszerítette és már csak a „kielégítő” eredményt hozta el számára, az a gyors kopás a többiekhez képest.
A Kleber Krisapl HP 2-vel pedig elérkeztünk a lista alsó szakaszába. Nedves úton való gyenge teljesítménye miatt érdemelte ki ezt a helyet.
A távol-keleti Nexen Eurowin 600-as modellje bár jól viselkedett száraz felületen, a hó nagyon kifogott rajta. Így ez a minta csupán elégséges osztályzatot kapott.
A vizes útfelületen sajnos a
Kormoran Snowpro B2 sem tudott talpon maradni, emellett pedig száraz útviszonyok között is
lemaradt a többiek teljesítménye mögött. Míg a téli körülmények közötti teljesítménye elfogadható és pénztárca
szempontjából is javasolt abroncs ez a mintázat, sajnos a nedves útfelületen való viselkedését csupán részben elfogadhatónak értékelték.
A sorban utolsó helyet kapott Marangoni4 Winter E+ száraz úton és kopásállóság tekintetében meglepően jó eredményt hozott,
havas viszonyok közt csupán elégséges, nedves úton pedig csak részben elfogadható eredményeket produkált.
Ehhez még az üzemanyag-fogyasztás utolsó helyét is magáénak tudhatja. Ez a tesztautó (Volkswagen Polo) fogyasztásában úgy 0,4l /100km különbséget jelent a Semperit-hez képest.
ADAC ajánlása:
- Akinek fontos a kiegyensúlyozott, minden kritériumban jól szereplő az válassza a Continental WinterContact TS 850-t, Dunlop WInterResponse2-t, a Michelin Alpin A4-t, a Firestone Winterhawk 3 -t, vagy a Nokian WR D3 -at.
- Akinek fontos a havas és nedves úton való tapadás az válassza a Continental WinterContact TS 850-at, Dunlop WInterResponse2-t. Aki hajlandó némi kompromisszumra nedves útfelületen az válassza Vredestein Snowtrac 3-t
- Akinek fontos a száraz úton való tapadás, válassza Nokian WR D3 -at.
- Akinek fontos a hosszú élettartam, alacsony kopás az válassza a Michelin Alpin A4-t.
- Akinek fontos az alacsony zajszint, válassza a Firestone Winterhawk 3 -t, vagy a Continental WinterContact TS 850-t.
Téli gumiabroncsok 225/45 R 17 H

A 2013-as ADAC téli tesztjének másik vizsgált mérete az ugyancsak népszerű 225/45 R17 -es méret H sebességindexszel.
Négy termék érte el a „jó” minősítést, kilenc érdemelte ki a „megfelelő”-t, kettő pedig a teszt végén a „nem ajánlott” kategóriába került.
225/45 R 17 H | Száraz út | Nedves út | Havas út | Jeges út | Zajszint kényelem | Üzemanyag fogyasztás | Kopás | Értékelés |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Súlya az értékelésben | 15% | 30% | 20% | 10% | 5% | 10% | 10% | |
Continental ContiWinterContact TS850 |
1,8 | 2,1 | 1,7 | 2,4 | 3,0 | 2,1 | 1,8 |
![]() |
Bridgestone Blizzak LM-32 S |
1,8 | 2,0 | 2,3 | 2,4 | 3,0 | 1,9 | 2,3 |
![]() |
Michelin Alpin A4 |
1,8 | 2,5 | 2,4 | 2,4 | 3,4 | 2,3 | 0,5 |
![]() |
Uniroyal MS plus 77 |
2,5 | 2,4 | 2,1 | 2,5 | 3,4 | 1,7 | 2,5 |
![]() |
Goodyear UltraGrip 8 Performance |
2,3 | 2,6 | 2,1 | 2,5 | 3,5 | 1,9 | 2,3 |
![]() |
Nokian WR D3 |
1,7 | 2,6 | 2,5 | 2,5 | 3,1 | 2,4 | 2,5 |
![]() |
Dunlop SP Wintersport 4D |
2,0 | 2,2 | 2,2 | 2,7 | 3,6 | 2,0 | 2,3 |
![]() |
Fulda Kristall Control HP |
2,7 | 2,7 | 2,3 | 2,5 | 3,3 | 2,0 | 2,5 |
![]() |
Semperit Speed-Grip 2 |
2,2 | 2,7 | 2,2 | 2,3 | 3,1 | 1,6 | 1,8 |
![]() |
ESA-TECAR Supergrip 7+ HP 210 |
2,4 | 2,6 | 2,3 | 2,5 | 3,0 | 2,2 | 2,8 |
![]() |
Pirelli Winter Sottozero 3 |
2,5 | 2,3 | 2,5 | 2,5 | 3,0 | 2,0 | 2,8 |
![]() |
Hankook Winter i*cept RS (W442) |
2,1 | 3,2 | 2,5 | 2,5 | 3,4 | 1,8 | 2,3 |
![]() |
Toyo Snowprox S953 |
2,2 | 3,5 | 2,7 | 2,8 | 3,9 | 2,3 | 2,8 |
![]() |
Interstate Winter IWT-2 |
2,6 | 5,1 | 3,7 | 2,7 | 3,3 | 2,3 | 2,3 |
![]() |
Sailun Ice Blazer WSL-2 |
3,5 | 5,5 | 2,1 | 2,3 | 3,4 | 2,1 | 1,8 |
![]() |





Az első négy helyezett általában jó eredményt hozott, de mindegyiknek volt egy kiemelkedő sajátságos tulajdonsága is.
Az első helyen végzett Continental ContiWinterContact TS850 például a legmeggyőzőbb volt a havas útviszonyok között, míg a Bridgestone Blizzak LM-32S ugyanígy a nedves úton mutatkozott legjobbnak. Mellettük a Michelin Alpin A4 kopásállóságával aratott.
Az Uniroyal MS Plus 77 bár nem rendelkezik kiemelkedő eredménnyel, mégis összetettben ugyancsak az előkelő „jó” minősítést szerezte meg középkategóriás abroncsként a prémiumok mellett.
A legjobb eredményt a „kielégítő” kategóriában a Goodyear Ultragrip 8 Performance hozta el, hasonlóan a sorban következő Nokian WR 3D abronccsal – mindkettő apróbb gyengeségeket mutatott nedves útfelületen.
A Dunlop SP Wintersport 4D gyengesége jégen mutatkozott meg a teszt során. Főleg az úttartás szempontjából lett átlagon aluli.
A Fulda Kristall Controll HP száraz és nedves aszfalton sem bizonyított igazán. Hasonló eredményt hozott a Semperit Speed-Grip 2 és az Esa-Tecar Supergrip 7+ HP is úttartás szempontjából és ez a nedves útfelületen való eredményeikben mutatkozott meg. Az Esa-Tecar emellett még magas üzemanyag-fogyasztást is produkált. Ezt szerencsére a Pirelli Winter Sottozero 3 már nem mondhatja el magáról. A Hankook Winter i*cept RS jelentős gyengeséget mutatott nedves úton, ugyanúgy a Toyo Snowprox S953, amely sajnos még emellett a havas úton sem volt meggyőző. Jeges útfelületen és a fogyasztás szempontjából sem hozott jó eredményt.
Az Interstate Winter IWT-2 az összes biztonsági faktornál elbukott – míg száraz és jeges úton kielégítő eredményt hozott, addig havas útfelületes már „nem ajánlott”.
A Sailun Ice Blazer WSL-2 bár még havas és jeges úton meggyőző, a nedves útfelületen mutatott teljesítménye igen hiányos.
ADAC ajánlása:
- Akinek fontos a kiegyensúlyozott, minden kritériumban jól szereplő az válassza a Continental WinterContact TS 850-t, Bridgestone Blizzak LM-32 S-t, a Michelin Alpin A4-t, vagy az Uniroyal MS Plus 77 -t.
- Akinek fontos a havas úton való tapadás az válassza a Continental WinterContact TS 850-at, vagy az Uniroyal MS Plus 77 -t.
- Akinek fontos a nedves úton való tapadás, válassza a Continental WinterContact TS 850-at, vagy Bridgestone Blizzak LM-32 S-t.
- Akinek fontos az alacsony fogasztás válassza a Bridgestone Blizzak LM-32 S-t, vagy az Uniroyal MS Plus 77 -t.
- Akinek fontos a hosszú élettartam, alacsony kopás az válassza a Michelin Alpin A4-t, Continental WinterContact TS 850-at.